Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au crescut cu 7,6% în primele zece luni, la 72.550 unități, în timp ce piața franceză s-a menținut pe scădere, cu 7,4%, chiar dacă se află pe un trend de revenire, cu evoluție pozitivă în octombrie pentru a doua lună consecutiv.
Creșteri mai puternice decât Dacia au înregistrat Lexus (13,7%), la 2.297 unități și Fiat (10,8%), la 39.973 unități.
Vânzările totale de autoturisme noi s-au ridicat la 1,48 milioane de unități în primele zece luni, arată datele publicate, luni, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piață a Dacia a urcat de la 4,23% în primele zece luni ale anului trecut la 4,91% în aceeași perioadă din acest an.
Declinul vânzărilor grupului francez Renault, care deține Dacia, a continuat să încetinească și s-a situat la 2,6% în primele zece luni, la 352.953 autoturisme. Înmatriculările sub marca Renault, de patru ori mai mari decât cele sub brand Dacia, au consemnat o scădere de 4,9%, la 280.403 unități.
Dacia Sandero s-a menținut pe poziția a șasea în top 100 al celor mai bine vândute autoturisme la zece luni, cu înmatriculări de 33.636 unități și cotă de piață de 2,3%. Pe prima poziție se află Renault Clio IV, cu vânzări de 86.239 mașini și cotă de piață de 5,8%. În top zece sunt prezente doar mărci ale constructorilor francezi, singura excepție fiind Volkswagen Polo, pe locul nouă, cu înmatriculări de 31.083 unități și cotă de piață de 2,1%.
În top 100 se află și alte modele ale Dacia, precum Dacia Duster pe 18 (cu vânzări de 21.419 unități și cotă de piață de 1,5%), Dacia Lodgy pe 40 (înmatriculări de 9.637 și cotă de piață de 0,7%) și Dacia Dokker pe locul 85 (vânzări de 4.623 unități și cotă de piață de 0,3%).
Înmatriculările Dacia în octombrie au crescut cu 9,6%, la 7.260 autoturisme, iar cota de piață a mărcii a urcat de la 4,08% anul trecut la 4,36%. Piața franceză a avansat cu 2,6%, la 166.515 unități, după o creștere de 3,4% în septembrie.
Vânzările grupului francez Renault, care le includ și pe cele ale Dacia, au crescut cu 5,8%, la 38.067 unități.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare, înmatriculările Dacia au scăzut cu 1,3% în primele zece luni, la 3.354 unități, în timp ce în octombrie au crescut de la 162 la 449 unități. Piața franceză a continuat să scadă în primele zece luni, cu 5,9%, la 303.219 autovehicule, dar a crescut în luna octombrie, cu 3,7%, la 36.281 unități.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.